Finlando – recenzie, kontakt a stav objednávky

Prevádzkovateľom platformy Finlando je spoločnosť ktorá sídli v Spojených arabských emirátoch – v Dubaji. Tento prevádzkovateľ nie je predávajúcim tovaru, s ktorým sa obchoduje prostredníctvom platformy Finlando.sk. Ide len o sprostredkovateľa kúpnych zmlúv so zákazníkmi pre predávajúceho, čo môže vnášať do obchodu množstvo komplikácii či už pri samotnom nakupovaní, reklamácii alebo vrátení tovaru.


Obsah článku


Hoci prvotný vizuál stránky môže pôsobiť dôveryhodne, po scrollovaní nižšie sa objaví podoba nápadne pripomínajúca čínske platformy ako Aliexpres či Temu. No oproti týmto predajným stránkam nemá Finlando takmer žiadne garancie prozákazníckych riešení komplikácii s nákupom.

Finlando – lacné nákupy, ktoré môžu zákazníkov vyjsť draho

Platforma Finlando umožňuje predávajúcim prezentovať svoj tovar a kupujúcim prejaviť záujem o vybraný tovar a sprostredkováva výmenu informácií medzi predávajúcim a kupujúcim až do uzatvorenia kúpnej zmluvy. Jedná sa predovšetkým o čínskych predajcov tovar.

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) na svojej stránke radí Finlando.sk medzi rizikové obchody z dôvodu nedodržania niektorých zákonných povinností aj problémov s vymáhaním spotrebiteľských práv. Nakoľko je SOI kontrolným orgánom iba na vnútornom – slovenskom – trhu, nemôže vykonať kontrolu a preveriť obchodné praktiky platformy Finlando sk.

Na internete je taktiež dostupných množstvo skúsenosti zákazníkmi s nákupmi na Finlando.sk, ktorí vyjadrujú svoju nespokojnosť.

Finlando SK

Vzhľad úvodnej stránky eshopu Finlando sk vzbudzuje dôveryhodný dojem. Hneď na úvodnej stránke obchod poskytuje niekoľko základných informácii o nákupe:

  • Doprava a vrátenie zadarmo
  • Vrátenie tovaru do 100 dní
  • Ocenené zákazníkmi za rok 2023

Navyše k objednávke obchod prisľubuje darček zadarmo. Aktuálne prebieha aj súťaž za nákup o ceny v hodnote 200 000 eur. Na základe skúsenosti zákazníkov tieto garancie v mnohých prípadoch nie sú pravdivé, a teda nakupujúcich obchod takýmto spôsobom zavádza.

Samotná ponuka tovaru je členená do niekoľkých kategórii. Úvodná stránka ponúka na výber 4 základné – ženy, muži, deti a dom. Vrchný panel má naviac kategórie – hračky a hry, zdravie a krása a športové potreby.

Hoci Finlando SK ponúka tovar ako v čínskych obchodoch, zásadný rozdiel spočíva v tom, že na Temu alebo Aliexpres nakupujú zákaznéci tovar priamo od predajcu, zatiaľ čo Finladno je len akýmsi tretím článkom v nákupnom reťazci, sprostredkovateľom, ktorý neposkytuje žiadne garancie.

Úvodná stránka naznačuje overený obchod s rôznymi garanciami, netreba sa však nechať oklamať.

Finlando stav objednávky

Vytvorenie objednávky prebieha tradičným spôsobom. Pred nákupom je možné sa registrovať, objednávku možno vykonať aj bez registrácie. Zákazník ma na výber niekoľko spôsobov doručenia:

  • PPL
  • Slovenská pošta
  • DPD
  • GLS

Všetky spôsoby dopravy sú bezplatné. No platí sa za balenie 0,89 € a poistenie zásielky 1,39 €.

Čo sa týka výberu platby, aj tu je niekoľko možností:

  • bankovým prevodom
  • online kartou
  • Google Pay

Finlando neposkytuje možnosť platby pri prevzatí tovaru – na dobierku.

Po vytvorení objednávky, jej vybavení a odoslaní je zákazníkovi štandardne poskytnuté číslo zásielky na jej sledovanie. Niektorí zákazníci však uvádzajú, že Finlando ich informoval, že mu predajcom nebolo číslo poskytnuté, a teda zákazník nemá možnosť sledovať stav objednávky.

Finlando SK kontakt

Prevádzkovateľom platformy Finlando.sk ja spoločnosť SUNRISE IT AND SOFTWARE SOLUTIONS
L.L.C-FZ, so sídlom Business Center 1, M Floor, The Meydan Hotel, Nad Al Sheba, Dubaj,
Spojené arabské emiráty.

Sídlo spoločnosti je:

Rybná 716/24

Staré Město

110 00 Praha

V prípade potreby kontaktovať Finlando.sk môžu zákazníci využiť telefónnu linku: +421 222 205 781, emailovú adresu info@finlando.sk alebo kontaktný formulár priamo na stránke. Zákaznícky servis by mal byť k dispozícii od 06:00 do 18:00 hodiny, štandardne sa doba odpovede pohybuje od 12 do 24 hodín.

Finlando recenzie

Pred zakúpením výrobku je možné prečítať si recenzie pri jednotlivých produktoch. Na prvý pohľad sú produkty rôzne ohodnotené hviezdičkami. Po otvorení produktu, sú recenzie identické pri viacerých produktoch, fotografie nezodpovedajú produktu, ktorý hodnotia a ani hodnotiace osoby s fotografiami nepôsobia dôveryhodne.

Riadiť sa Finlando recenziami produktov priamo na stránke, by pri kúpe nemalo byť smerodajné a vhodnejšie je sledovať hodnotenia zákazníkov na rôznych fórach (napr. Modrý koník alebo Trustpilot).

Takmer všetky recenzie produktov na Finlando sú rovnaké – s tým istým znením a od rovnakých osôb.

Finlando SK recenzie

Z vyššie spomínaných informácii vyplýva, že nákupom na Finlando je lepšie sa vyhnúť. Existuje mnoho obchodov ponúkajúcich lacný tovar z Číny aj s garanciou doručenia, kvality a férovým zákazníckym prístupom.

Finlando recenzie v rôznych diskusiách sú vo väčšine prípadov záporné. Uvádzame najčastejšie sa opakujúce skúsenosti zákazníkov s nákupmi na Finlando sk.

„Objednávka mi ani nedošla, nedá sa im dovolať, keď im píšem email, tak stále to isté dookola mi posielajú. Žiadna reakcia z ich strany.“ (recenzia Modrý koník)

„Tovar som objednával pred mesiacom, samozrejme na stránke je písané dodanie 2 až 5 dní. Oklamal som sa a nepreveril som si stránku… Každopádne, tovar doteraz neprišiel a podľa recenzií to bude nejaký auschuss. Škoda 100€… Nabudúce budem vedieť a prioritne preverím predajcu. Nečakal by som, že takáto stránka bude mať takú dlhú životnosť. Nechápem ako je možné že im to nezrušili. Asi 99% ľudí od modrého koníka, Facebooku alebo inde majú iba negatívnu skúsenosť.“(recenzia Modrý koník)

„Ja som si objednala tričko pre priateľa, len kvôli tomu, že do 24h odosielajú tovar. JASNÉ! Tričko prišlo o 2mesiace (40 prac. dni). Kvalita strašná, tam píšu že bavlna. To okolo bavlny ani nie prebehlo! A ešte aby toho málo nebolo, tak ani veľkosť nesedí! Objednala som L a je dobré mne.“ (recenzia Modrý koník)

„Objednávala som 2tt pred Vianocami rok 2022 (pri objednávke Vám svieti, do 24h vyskladníme). Časť tovaru prišla po urgenciách v apríli (mal prísť z Dubaja, prišiel z aliexpress-u z Číny a to som ešte musela pošte zaplatiť 2 eura). Druhý tovar po ďalších urgenciách vyreklamovali a peniaze poslali v mesiaci júl 2023. Na linku sa nedovoláte. Tovar nezodpovedá cene a kvalite.“ (recenzia Modrý koník)

Recenzie Finlando

Na základe skúsenosti a hodnotení eshopu by sme mohli recenzie Finlando zhrnúť do niekoľkých bodov:

  • zlá kvalita tovaru
  • zavádzanie nakupujúceho – nesúhlasí doba doručenia s tým, čo je uvedené na stránke
  • problémy s dodaním tovaru
  • zlý zákaznícky servis
  • problémy s vrátením peňazí

Pred nákupom zo stránok, ktoré prevedením a ponukou pripomínajú čínske online obchody, je dobré byť obozretný. Pre nákupom je dobré si vyhľadať recenzie na internete, nečítať len tie, ktoré sú uvedené na stránke predajcu.

Zároveň sa nenechať zlákať nízkymi cenami a radšej podporiť miestnych predajcov, pri ktorých o kvalite tovaru a zákazníckom servise nemusia mať zákazníci pochybnosti.

© 2024 KD.sk | Nakódoval Leoš Lang